Hvorfor kan jeg ikke se hvilket firma, der står bag et opslag?
Hvorfor kan jeg ikke se hvilket firma, der står bag et opslag på Onlinecasting.dk? Hvis du sidder med det spørgsmål, så find svaret i denne artikel.
Onlinecasting deler ALLE informationer
Først og fremmest vil vi gerne slå fast, at Onlinecasting deler ALLE de informationer, vi får fra casterne. Hvis vi må oplyse, hvilket firma det drejer sig om, skriver vi det selvfølgelig i opslagene. Vi har ingen grund til at holde det hemmeligt. I virkeligheden er det bedst for os, hvis firmaet er nævnt. Et opslag er meget mere attraktivt, hvis der f.eks. står, at Fitness World søger folk til en reklame end hvis der står "kendt firma".
Unødig kontakt
Når et firma skal lave en reklamefilm, benytter de sig ofte af et reklamebureau, som så finder en castingbureau, der finder de folk, der skal medvirke i reklamefilmen. Dette er en af grundene til, at det oftest ikke vil fremgå af opslaget, hvilket firma der står bag. Mange bureauer har nemlig oplevet, at folk tager direkte kontakt til firmaet, som jo ikke har noget med den indledende udvælgelse af gøre. Det kan være til stor irritation for firmaerne.
Rette vedkommende
Din mail risikerer altså at cirkulere rundt i mailindbakker, der måske aldrig når til rette vedkommende. Derfor er det bedre at skrive direkte til den, der faktisk står for castingen. Så er du også sikker på, at din ansøgning er nået til rette modtager og at du rent faktisk er kommet i betragtning til opgaven.
Selv hvis firmaet navn bliver nævnt i opslaget, så undgå at forstyrre dem unødig, men tag fat i den, der står for udvælgelsen i stedet. De har jo netop udliciteret opgaven for at undgå den slags henvendelser.
Konkurrenter
En anden grund til, at firmaerne ikke er nævnt i opslagene, skyldes konkurrence. Hvis det kommer frem, at et givent firma skal lave en kampagne og fortæller om den, vil deres konkurrenter måske kunne komme dem i forkøbet og "stjæle" idéen.
Gør det en forskel?
Hvis du sidder og er lidt frustreret over, at der oftest ikke er navn på firmaet i opslagene, så stil dig selv følgende spørgsmål: Hvorfor ville det gøre en forskel for dig at vide, hvilket firma, der stod bag et opslag? Hvad ville du bruge den viden til? Hvis du ser et opslag med en rolle, du ville passe ind i og et projekt, du synes lyder spændende, er det jo det, der skal være fokus på. Man kommer ikke langt med at være kræsen og slet ikke i den her branche. Selvfølgelig skal man følge sin mavefornemmelse og hvis du senere finder ud af, hvilket firma det er, og du absolut ikke er enig med deres værdier og ikke vil medvirke, så må du takke nej. Men prøv som udgangspunkt at være åben og søg de jobs du passer til - det skader i hvert fald ikke ;)
Læs også:
Hvad er et godt headshot?
Hvordan er det lige man tager et headshot og hvorfor skal det på din profil? I denne artikel kommer lidt tips til, hvordan du sikrer dig et godt headshot. Læs artikel
Hvordan er det lige man tager et headshot og hvorfor skal det på din profil? I denne artikel kommer lidt tips til, hvordan du sikrer dig et godt headshot.
Find din type
Når casterne leder efter skuespillere eller modeller kigger de efter forskellige typer. Det vigtigste er, at personen afspejler rollen godt. Man kan dog sagtens være mere end én bestemt type. Læs artikel
Når casterne leder efter skuespillere eller modeller kigger de efter forskellige typer. Det vigtigste er, at personen afspejler rollen godt. Man kan dog sagtens være mere end én bestemt type.
Hvorfor skal jeg være VIP medlem?
I tvivl om, hvorfor du skal opgradere til VIP medlem? Få svaret her. Læs artikel
I tvivl om, hvorfor du skal opgradere til VIP medlem? Få svaret her.